07 november 2012

Takers

I år är ju första advent 2:a december! Alltså bara en bra grej med november 2012.
Nu kommer här lite allmänt gnäll sen lovar jag att bli positivare:

Pendeltågsresorna tar kål på mig nu när jag hostar. De har värmen på max, gör att det blir skitavarmt vilket är lite dumt då folk har klätt sig i dunjackor, mässor och vantar. Dessutom blir det varmt av att stå så nära någon att man har näsan i deras armhåla, nacke (beroende på hur lång personen i fråga är) Är man dessutom förkyld med en hosta som inte är utav denna värld så hostar man oavbrutet eftersom luften blir så in i helskotta torr av den extrema värmen de trycker ut. Inte populärt hos medresenärerna (och det har jag full förståelse för!) Jag har således skämts ordentligt idag. I morgon jobbar jag hemma baske mig.

PS Ser Takers, riktigt dålig skit DS


4 kommentarer:

Lotta sa...

Krya på dig vännen!

Lill-Åsa sa...

Ser ut som en klassisk killfilm.

Fan vad jobbigt med varma överfulla pendeltåg. Kan du inte ta bilen om du är förkyld? Fast det är klart om man har köpt månadsmärke så vill man väl utnyttja det till fullo. Snart har du hostat upp allt.

Ulmo sa...

En liten kommentar från mej som inte alls har med detta inlägg att göra egentligen, men för länge sen läste jag i din blogg om ett shampo som du använde och som funkade så bra, min son har JÄTTEPROBLEM med sin hårbotten å det shampo som tidigare har fungerat.....har dom slutat tillverka!!! Så nu har jag skickat efter Neccin å hoppas att det funkar för honom också 99 spänn på Lykos.se:-)

Marie KJ sa...

Fasiken vad svårt det är att kommentera :( Ulrika, hoppas det hjälper. För mig är det rena undret! 99:- är ett kanonpris, ska genast gå in och beställa då mitt är på upphällningen :)