29 november 2012

Lotta på Bråkmakargatan

Kan ju nästan allting faktiskt, utom slalom (eller hur det var)

I dag känner jag mig som Lotta. Gissa vem som kan laga köksfläktar? Rätt gissat (på en ledande fråga)

Hemma dagtid för att sova ut då jag i natt ämnar täcka en vakans på jobbet kommande natt. Efter att ha sovit ända till 09 tog jag tag i städningen och när jag skurade fläkten tänkte att nu jävlar gör jag ett försök, lyckas jag inte ringer jag en reparatör. Tro på fan att jag lyckades. Som bonus kom en annan Lotta än den ovan nämnda och drack kaffe och pratade. Vardagslyx!

Lotta

Den här boken hade min lillasyster när hon var liten. En riktigt fin julig bok som jag ska köpa till mina barnbarn (den dagen någon av sönerna vill göra mig lycklig och och se till att jag får bli farmor) Har du barn eller barnbarn köp den som adventspresent , läs och tindra för nu är det snart advent ♥

Har plockat, dammsugit, torkat golv på nedervåningen samt knäskurat trappan (och lagat fläkten då) Nu ämnar jag gå en trappa upp och göra samma sak, men det går fort för där är bara en hall, ett badrum och ett sovrum (det är 4 sovrum men barnens rum städar jag inte, det lämnar jag till de som tillbringar tid där)

Älskar snön!!!

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Tack för kaffet och för pratstunden Marie. Så himla härligt att vi var lediga båda två :-)

Kram

Åsa sa...

Åh, den boken kommer jag mycket väl ihåg.
Vad duktig du är som kan laga fläktar. Jag tror faktiskt man klarar av det mesta om man bara är lite envis :)

Mamma sa...

Bra kvinna reder sig själv, eller hur det nu var:-)