10 november 2012

Hockeyklubbor

I mer än 20 års tid har det alltid stått ett gäng hockeyklubbor i hallen där jag bott. Småskavanker som gjort att de inte har dugt till att ha på isen men passat bra att använda på asfalt. Sista åren när A bollar med grannens lilla Milton. I lika många år har dessa klubbor stört min ordningssinne och jag har tyckt att de stökar till. Nu står en ensam klubba kvar i hallen hemma i radhuset. Nu tycker jag att den är fin, (nästan som en inredningsdetalj) och jag inser att jag kommer att sakna den den dagen den inte står där. Man förändras.

I eftermiddag äter vi älgstek, potatis och kantarellsås. Brysselkål och morötter till det. Sen vinner vi på travet.


En liten blomma har jag köpt till mig själv, en med färg för att lysa upp i höstrusket.

Trevlig lördag på er alla❤!


1 kommentar:

mammaxtre sa...

Hockeklubban är så pass dyr att den är väl värd att fungera som en inredningsdetalj :-)