06 november 2012

2 bra saker med November

 

1. Axel fyller år

2. Första advent infaller oftast i slutet på månaden

Tja, det är väl ungefär det som är kul med den här månaden...

Ni som ofta läser denna blogg vet att jag nyss köpt en ny (bättre begagnad) systemkamera. Jag gick ju till och med en fotoskola en dag. Jag har insett att systemkamera inte är min grej. Ids inte släpa på åbäket och stå och ställa in slutare och bländare. Jag gillar vår lilla automatkamera där det går snabbt att fota ögonblick som snabbt går förbi. Vill någon köpa den?

Kameran

I övrigt har jag arbetat hemma idag. Jag ett jobb jag gör en gång i månaden där jag behöver sitta ostörd samt att jag är äckligt förkyld. Hostar och snorar så jag skäms att åka pendeltåg och vara på jobbet men ändå tycker jag mig inte vara tillräckligt sjuk att vara hemma (sen är jag ju av den ekonomiska sorten också och det är väldigt tråkigt att få lön när man varit sjuk)

2 arbetsdagar redan avklarade, 3 kvar tills helg Ler

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag avskyr november,min stora depp-månad varje år, det enda positiva är att den faktiskt tar slut, och julen är på ingång.

Lotta sa...

Krya på dig vännen min!

Åsa sa...

Ja vi har inte vant oss än att november är en underbar månad. Man är liksom van att man ska lida innan jul.

Det är ju kul att fota med jag är så otålig och tekniskt ointresserad så en systemkamera är nog inte min grej. Pontus försöker sälja sin också.

Krya på dig kära syster!

lindaf sa...

Men det är ju största tjejfesten den här månafen också!!!! ;-)

mamma sa...

Ja, november är verkligen ingen höjdarmånad. zFy tusan. Det är bara att dra luvan över huvudet och vänta in advent. Jag skulle gärna vilja ha en sådan kamera men jag tycker att det är ögonblicks bilder man vill ta. Och har nog inte tid att stå och ställa i. tror jag
Kram