08 november 2012

Positiva jag

Två saker apropå positiv och negativ:

  1. Om man har en sjukdom typ hepatit eller HIV så är ju provsvaret positivt. Varför kallar man det det, för det är ju egentligen jättenegativt?
  2. Jag som av många upplevs som en positiv person är ju negativ (Rhesusfaktorn alltså)

Nu väljer jag att se saker från den ljusa sidan Två saker som är bra med november (Axels 18 årsdag har jag redan nämnt).

  1. Snuvan måste ha nått kulmen, värre kan det inte bli så nu kommer jag således bli lite bättre och bättre dag för dag.
  2. I morgon skall jag och min storasyster Gun nyttja våra födelsedagspresenter från mamma och pappa. Vi ska gå på Peter Carlsson och blå grodorna samt äta en bit mat på restaurang innan. Mamma ska med förstås och pappa skulle också med men detta bokades innan han blev sjuk. Oskar är suppleant (för att han hjälpt mamma med några grejer)

I morgon då äre freda´gott folk Ler

2 kommentarer:

Maribella sa...

Vilken tur att du blev sjuk just när du blev..... Bättre imorgon och kan se grodorna!

Åsa sa...

Hoppas kvällen med grodorna blir kul och mysig och ha en trevlig helg.
Kram från mig som tycker att jag är positiv men är A Rh Negativ