11 november 2012

Grattis pappor!

 

PB110019

Hästarna är insläppta från hagen och vattenkaret står upp och ner i väntan på den kommande våren.

PB110020

En lång båt passerar Mälarbadet som låg öde. November är ingen månad som vinner pris som årets vackraste. Men man får lyfta blicken helt enkelt så finns där små guldkorn. Nu längtar jag till snön (eller den kan komma i morgon kväll, vinterdäcken ska på i morgon em)

PB110024

Inget höjdar väder egentligen men man mår bra av att vistas utomhus och av att röra på sig (löpningen vilar då jag ännu är rätt förkyld)

PB110025

I öronen hade jag sommarpratare.. Båda lyssnade jag på i somras men inte hela programmen. Först ut var Henrik Dorsin och efter honom Ison Glaskow. Båda mycket bra. Henrik får en stark 4:a och Ison en 5:a. Du som ännu inte lyssnat till honom GÖR det! (jag visste inte vem han var men har nu googlat på honom)

PB110027

Nere vid Telgehus, fina båten Robert (brukar inte båtar heta kvinnonamn?)

PB110031

Lite grönmossa åkte med hem i en påse.

PB110026

PB110037

Det bor ett gäng spindlar under får trall (fastutrappan) Jag tog bort trallen för att sopa och hade äran att få säga hej till dessa godingar. Dom är där varje gång jag dragit fram den och dom är så stora att jag inte vågar sopa bort dom. En gång använde jag högtryckstvätten för ändamålet. Mannen var inte hemma som jag sopade allt runtom och lät de sitta kvar. De kommer ju ändå tillbaks och hellre tre spindlar ute under trallen än 3 inne i sovrummet är ju ett bekant ordspråk (eller hur det nu var)

PB110038

 

                          
Stort Grattis på er alla pappor!

Marie och Kjell

Jag och min pappa Kjell på fjällvandring. Vi gick ner för Styggheten denna dag. Jesus, vad brant det var!

P6110004

Kilis (här mellan Lukas och Oskar) är pappa till mina barn. Vi står och tittar på Axel, detta kort är taget på hans skolavslutning i nian.

P7040235

Magnus min man och pappa till Malin och Johanna

I dag äter vi Ragu al´a Bolognese. En köttfärssås med för utom köttfärsen bland annat innehåller bogfläsk, kycklinglever, och vin. Skall stå och dra i ugnen 3 timmar. Gottgottigottgott. Sen ser vi Solsidan och somnar tidigt.

Hoppas er söndag varit lika fin som min.

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Att lyfta blicken det är vi banne mig bra på du och jag :-)

Solsidan hade jag helt glömt bort, tack för påminnelsen.

Kram

http://hannaskrypin.se sa...

Fy vilka otäcka spindlar. Mysigt inlägg annars. :-)