28 oktober 2012

Skyfall

  vintertid_1

Underbart att få en hel timme extra! I går kväll var vi var på middag hos Stefan, Linnea och barnen och kom hem riktigt sent men vips så fick man en timme till. Stefan är en gammal barndomskamrat till Magnus som bor ganska nära så vi gick hem i den bistra men ack så vackra natten.

Familjen har tre barn men eftersom fotografen är en obotlig bebisnarkoman var det bara lilla Olle som fotades. Först i pappa Stefans  knä och senare bredvid vackra mamma Linnea. Vi fick otroligt god chili, fruktsallad, vin, öl och sällskap.

Stefan och Linnea 342 Stefan och Linnea 344

I morse vaknade jag innan klockan för den hade jag ställt söndagen till trots. Jag skulle jobba 08-12 ser´ni. I går 16.30 slutade vårt internet att funka. Men vi var fullt upptagna med att kolla matchen (Luleå vann över Brynäs på straffar! Och SSK vann över DIF) och skulle ju bort så vi tänkte att det där felanmäler någon granne och är fixat tills i morgon. Det var det INTE. Och supporten på vårt bredbandsbolag har bara öppet 13-22 på helger. Efter att ha slagit av och på router och den där andra tjofräsen samt konsulterat bättre vetande människor (x-et) gav jag upp.

 

Skyfall_wallpaper1

Vi samlade i hop alla ungar (dom omyndiga som bor i samma kommun i alla fall) och gick på bio. Vi såg nya Bond filmen och jag ger den nog 5+ åtminstone i underhållningsvärde.

Här kommer en söt James Bond historia från verkliga livet:

När någon av mina äldsta söner var i 6-7 års åldern frågar han sin ömma moder vad kondomer är för något? Jag svarar att det är ett skydd som vuxna använder när dom ligger med varandra för att inte få barn om inte vill ha och för att inte få oönskade sjukdomar. Jahaja. Har du och pappa det då blev det kloka svaret. Hmmm, nej för vi känner varandra svarade jag och det är mest för folk som ligger med dom dom inte känner. Jahaja, sa den väna gossen och var tyst en minut. Som James Bond då undrade han sen. Har jag sagt att mina barn är kloka (och vetgiriga)?

1 kommentar:

Åsa sa...

Charmigt svar från charmig gosse. Jag har inte sett många Bondfilmer. Kanske man måste se Skyfall därå. Vi var också på bio igår och såg The Intouchables. Mycket bra film.