24 oktober 2012

Jag åker pendeltåg

Och är en looser baby. I alla fall i dag.

Missar mitt vanliga tåg. Tar nästa, ett gammalt så som på bilden. Några hundra meter från Årstaberg där jag går av hamnar vi först i rött ljus och sen i tågkö. Länge. När det blir vår tur att åka får tåget "tekniskt fel". Man tror att någon dragit i en nödbroms och måste gå igenom hela tåget för att kolla det. Det gör man inte lätt i rusningstrafik där folk står packade likt sardiner. Det tog tid. Äntligen rullar tåget och rullar för långt! Vi i första vagnen hamnade utanför perrongen och kunde inte gå av. Då får tåget backa tillbaka och när vi äntligen står vid perrong så får dörrarna fel och kan inte öppnas.

Då skrattade faktiskt hela vagnen för det mitt i allt var det ju faktiskt ganska kul.


Frågorna man ställer sig är:
Hur många fel kan ett tåg ha? Och kanske det är dags att pensionera dessa tåg som är 30-40 år gamla?

2 kommentarer:

Mamma sa...

Det kan nog inte några fel tåget kan ha. Men det är ju ingen idé att hetsa upp sig, det går ju inte fortare för det.Det är nog dags att tågen också pensionerar sig!
När jag försökte kommentera från jobbet idag fanns det inget som hette "Skicka en kommentar". Så det är väl nåt på jobbet
Kram

Unknown sa...

Så fruktansvärt frustrerande. Som sagt, nästan komiskt. Tur att du inte var på väg på någon arbetsintervju eller nåt. Det var länge sedan man såg ett så pass gammalt tåg
Kram Lill-Åsa