29 oktober 2012

Axlarna

I dag har jag varit till doktorn med mina axlar (ja, hela kroppen var ju tvungen att följa med) En AT-läkare i 20 årsåldern typ (hon kan ju också ha varit 28) Noga var hon i alla fall, kände och klämde och rörelser hit och dit. Röntgenremiss, antiinflamatoriska tabletter (och en som skyddar magen efter jag får sån jäkla halsbränna när jag äter dylika medikamenter)och återbesök om 2 veckor. Röntgen klarade jag av på stört på en dropp-in mottagning på sjukhuset. Känns bra.

Sen har jag jobbat hemifrån på eftermiddagen då jag ju har 3 mil från dörr till dörr till kontoret. Efter jobbet var jag hos frissan igen. Bara två veckor sen sist, jag vet, men jag ångrar att jag inte tog mer. Så nu har jag page igen (jag skriver igen för det var väl sisådär 20 år sedan sist) En klassisk sjuksköterskefrisyr tycker Ullas Sören :)

Oskar ringde i går. Han hade sett Så mycket bättre och undrade vad de där snusnäsdukarna som dom hade som små heter? Pugh hade haft sådana och det ville Oskar med. Ja, inte vet jag sa jag men jag har nog några kvar.

Någon som vet vad mönstret heter?


2 kommentarer:

Åsa sa...

Inte en aning, men de där kommer jag ihåg. Mamma hade väl en med röd bakgrund hela vår uppväxt. Imponerande att du hade de kvar.

Då hoppas jag att axlarna snart blir bättre. Du måste ju vara i högform om två månader!!!

Mamma sa...

Vet inte vad mönstret heter men han kan få någon av mina. En svart och en gul tror jag det är!
Dina axlar är inte så roligt. Jag har oxå sådana det blir inflamatorist i dem och då blir det lite trångt när dom svullnar (musklerna alltså). Cortison spruta blir väl nästa åtgärd, vi hoppas att det hjälper med piller!
Kram