25 oktober 2012

Noll koll

Kommer ni i håg när jag, Oskar och Axel var i Hamburg för typ ett år sedan? Jag hade bokat hotellrum fel månad? Och fick betala skjortan för att bo bara för att det var någon j-a båtmässa i stan och omöjligt att få tag i ett vanligt hotellrum.

I går hände det igen. Hade fått fribiljetter till bandypremiären Hammarby - Bollnäs. Med middag och VIP tält och grejer. Jag "visste" att det var på torsdag den 24:e så vi planerade hur vi skulle åka kommunalt och var vi skulle träffas. Ser på Sportspegeln innan vi ska lägga oss och där säger dom att Hammarby spelade 4-1 mot Bollnäs?! Konstigt att dom vet det en dag för tidigt, eller?!

Grymt irriterande. När ilskan lagt sig planerar vi om. Hockeykväll i hemmets lugna vrå får det bli i stället (och då kunde vi ju städa innan!) Magnus var hemma för mig och lagade ribbs, kycklinglår och coleslaw. Gott!

Som grädde på moset står det 0-1 och Lukas är den som gjort målet :)


2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag älskar ribbs!!! Det var väl meningen att ni skulle sitta hemma och mysa helt enkelt. Kul att Lukas gjorde mål. Fan vad Sportspegeln är duktiga som kan sia om resultaten sådär en dag för tidigt ;)
Lill-Åsa

Mamma sa...

Usch så förargligt!Det värsta är väl att man själv är skyldig! Gud så gott det ser ut! Kommer ni ihåg ribbsen som vi åt i, ja var var det? Lübeck kanske.
Trevlig helg