01 mars 2015

Sörja för de sina



Bok två i Kristina Sandbergs trilogi om hemmafrun Maj. Det är slutet på andra världskriget och senare också efterkrigstid i Örnsköldsvik. Jag tänker på mormor och farmor som var mammor likt Maj under de här åren. Men Maj yrkesarbetar inte vilket jag faktiskt tror att både min mormor Majvor och farmor Ester gjorde. Om något missat det så jag lyssnar på böcker (under mina promenader, jag klarar det inte när jag lägger mig för likt en blunddocka somnar när jag lägger huvudet på kudden) För 199:- i månaden får jag tillgång till hur många böcker jag hinner. Otroligt bra och billigt. Man kan ju faktiskt även lyssna helt gratis genom att låna ljudböcker på biblioteket (min mamma gör det tror jag) 



En fin helg har vi haft. Handlar grejer till katterna. Jobbat lite, promenerat, ätit otroligt gott och idag har vi varit på Getryggen och "tittat till" samt hämtat hem fårpläden. Så tjejerna får något mysigt att sova på när de kommer. Klätt vår pelare med sisalrep så de har något att klösa på har vi också gjort. Nu är vi så redo ❤️


1 kommentar:

Åsa E R sa...

Vad mysigt de får det och vad praktiskt med en klöspelare!