20 mars 2015

Livet går vidare

Livet går vidare heter Karin Wahlbergs nya bok. Den har jag börjat lyssna på i morse. Det är 50-tal i Ekstad (fiktiv stad) och boken är i sjukhusmiljö. Det är ju en fortsättning på Än finns det hopp och den verkar än så länge bra. 



Skitdag i går. Jobbade från huvudstaden då det vankades AW. Hade en aning till migrän när jag vaknade, tog ett piller, hjälpte noll och vid lunch var den fullt utvecklad. Så där att vänstra näsborren blir täppt och tårarna rinner ur vänstra ögat (min migrän sitter alltid i vänstra huvudhalvan). Tog ett piller till som såklart var lika verkningslöst. Vid 16 gav jag upp och åkte hem. Tillbringade således sen sena eftermiddagen och kvällen i sängen (med ett kort undantag när Pernilla och Simba kom och hälsade på) Vid 01 hade den inte släppt något alls och jag hade heller inte kunnat sova, annars har just sömn en grym effekt på min migrän. Tog ett tredje piller och la mig på spikmattan, somnade och är nu huvudvärksfri (om än mör) 


Och de fina kattfröknarna vek inte från min sida. De sov på min arm och på min mage. Busade en stund och sov vidare. Om Simba tyckte de inge vidare. Han brydde sig inte ett skvatt. Fröken Curie gömde sig under soffan och vägrade komma fram. Malala var nyfiken med rädd. Gömde sig uppe på en fönsterbräda i husses närhet. 

I går fick vi brev från Stockholmhem om ändrat inflyttningsdatum. 1 februari (i stället för 1 mars) Betyder att vi är Stockholmare om drygt 10 månader. I april ska vi välja tapeter, färg, spis etc. Spännande! 


En lugn helg framför oss. Lukas har kommit ner en snabbis för att kika på kattfröknarna och sin modersklubb (SSK-Tingsryd i kväll) Vi var sugna på att tjyvöppna sommarstugan (vi gör det annars till Påsk) men efter veckans kalasväder blev det ju mulet och kallare (vill inte skriva nederbörden som börjar på S)  Vi myser hemma med varandra och katterna i stället. Lite x-tra jobb kanske, god mat, biltvätt och nya Beckfilmen finns också med på agendan. 

Trevlig fredagskväll på er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad spännande med er flytt!
Ja nu ska jag snart ut i det vackra vädret (och bli blöt om fötterna), klok att ni väntar till påsk med att öppna stuga. Nu slipper ni skotta där. Mina planer var att jobba på vår odlingsplats som vi påbörjade förra året.
Vad kul att Lukas kom hem en sväng. Ska bli kul att se hur era jular ser ut nu när det kommer vara tre katter med, fullt ös eller tre små prydnader i soffan :)
Trevlig helg kära syster <3
Kram från Gun

Anonym sa...

Så Malala är den lite tuffare av dem! Kul med personligheter på de små skönheterna.

Skitmigrän. Jag tror katterna kommer vara bra medicin för migrän.

Jösses. Tänk att ni flyttar om 10 månader. Det är ju ingenting. Superspännande.

Mysigt med besök av mellansonen. Förhoppningsvis får vi träffa honom också om ett par veckor.

Kram Åsorna

Mamma sa...

Jävla blogger! Två gånger nu har jag skrivit långa kommentarer som inte går att lägga upp