08 mars 2015

Kattfröknarnas ankomst


I fredags fick jag besked att jag fått det jobb jag sökt. Jobbet jag har är det inga fel på men det passar inte mig helt enkelt. Nu går jag tillbaka till ett jobb jag lämnade för 8 år sen och som jag inte kände mig klar med. Blev lockad därifrån och därför blev det så att jag lämnade ett jobb som jag inte tröttnat på/var klar med. Nu går jag tillbaks till den roligaste arbetsplatsen jag någonsin haft. Börjar redan 7 april. Lycklig.



Efter jobbet på fredagen åkte vi till Lidingö och hämtade hem kattfröknarna. Vi som var osäkra på om det kunde gå i trappor och så...de är sjövilda och klarar massor av saker. En nyförälskelse som är att jämföra med att få barn. Jag är så kär att ögonen tåras flera gånger om dagen. Till skillnad mot vad vi trodde är det lätt att skilja dem åt. Marie Curie är svart och Malala är mer blyersgrå och Malala är tuffare än Marie. Katarina som de bott hos sa att de var uppe och busade på nätterna. Inte hos oss. De kommer upp när vi går och lägger oss, sover HELA nätterna och vill inte gå ner på nedervåningen förens vi gör det. Fullt ös medvetslös 45 minuter och sen sova lika länge. Så har dagarna sett ut. I dag fick de vara ensamma för fösta gången. Magnus var ute och sprang och jag var till Frida (som vi köpt katterna av) och skrev kontrakt. Det gick så bra så, så duktiga tjejer. I veckan jobbar vi ju men Johanna är ledig på måndag och Malin slutar tidigt på tisdag. Axel är bokad måndag-onsdag (han har ju bara en timanställning) Men de har ju i alla fall varandra ❤️

I övrigt en bra helg. Jag jobbar ju lite x-tra när behov finns och jag kan och har jobbat både lördag och söndag. Roligt (särskilt när man får lön) I går var Lotta här på middag och Brynäs vann första Play in matchen borta mot Färjestad (i sudden death) Så jäkla kul! Som lök på laxen vann Hammarby över AIK i Svenska cupen. 

I dag första riktiga vårdagen. + 15 grader, sol och underbart vårväder. Ett problem bara. Vem f-n vill gå ut när man har världens finaste kattfröknar innomhus?

Inga kommentarer: