03 mars 2015

Ålderstecken

I dag har jag varit hos optikern och kollat synen. Så illa är det inte, med tanke på åldern (1 år till 50) men nya glasögon för hockey/TV/bilkörning blev det samt mina första läsglasögon. Ingen katastrof men jag har märkt att man måste hålla telefonen/tidningen/boken längre och längre i från sig. Tråkig som jag är valde jag lika båge som jag har och gillar. Hur gamla är dom frågade herr optiker. 2 år ungefär sa jag. Jaha, men i mina papper står det 5 år sa han. Tiden går fort när man har roligt är det bara att konstatera. 


I går träffade jag min gamla granne Agneta (inte gammal till ålder utan att det var länge sedan vi bodde grannar) Vi sågs på Tratten efter jobbet och drack kaffe och åt räk/avokadosmörgås. Trevligt. Nu vet jag allt om alla grannar på Åkerbärsvägen :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte allt !! Sotzi

Anonym sa...

Jag är ju fem år yngre än dig och jag har varit så närsynt att inte armarna räcker till i flera år nu. Du fick nog bäst syn i hela familjen. Men du fick ju migränen förstås...

Vad gott det lät med räk och avokadosmörgås.

Kram Lill-Åsa