21 oktober 2014

Madrid

Vilken helg vi haft!

Sen resa ner på fredagen, vi var framme i vår 160 kvm stora våning först vid 01 bläcket. Perfekt läge på den lägenhet vi hyrt.

Utsikten från ballkongen

I år var vi 11 stycken som åkte med. Ingen hade varit i Madrid innan. På morgonen åt vi frukost på cafeét som låg i samma hus som vår lägenhet, efter det gjorde vi stan. Vi bodde inte bara vackert utan mycket centralt.

Vi åkte en sån där "hop on hop off" buss och fick på så vis se stora delar av stan. Många gamla hus och vackra byggnader och parker. Tapas till lunch och bläckfisk till middag.

På söndag var vi 8 som ville gå på fotboll. Atletico Madrid mötte Espaniol på ett fullsatt (tror vi) Estadio Vicente Calderon en arena som tar 55.000 åskadare och byggdes 1966 (de skall förövrigt flytta och byta hemmaarena redan i år läste vi) En mäktig upplevelse! "Vi" vann med 2-0.

Ridande poliser utanför arenan

Biljettluckorna var väldigt låga :)

Några av mina fina vänner: Lotta, Maribel, Ulla, Eva och Monica.

Mäktig upplevelse!

På onsdag möter Atletico Malmö, det hade varit häftigt att se!

Efter det tog vi en taxi och mötte de andra vid Teliferico, en linbana som vi hört gott om. Vi åkte över till 2:a sidan och intog där dagens (sena) lunch på ett ställe jag inte kan rekomendera (pga av urusel service och hög ljudnivå, att jämföras med Heron City)

Maribel och Ulla

Ölen och sällskapet var det dock inga fel på :) Linbanan hem igen för ett par timmars shopping. El corte Ingles, Desigual, Mango och Zara måste ju besökas om man är i Spaniens huvudstad. En plånbok från Desigual köpte jag, det fick räcka (med tanke på att jag faktiskt snart skall till NY)

En skaldjurspaella till middag fick det bli.

Hela gänget

Sen hade vi köpt med oss några flaskor cava hem till lägenheten och det fick bli ännu en sen natt med massa prat, skratt och flams. I går hann vi bara med frukost (en sen och lång en) innan vi begav oss till flygplatsen för hemfärd. Landade strax före 19 på Arlanda men var inte hemma i Södertälje för ens 2 timmar senare pga någon bilolycka och efterföljande köer.

Middag med mannen och jag somnade i hans armar till Homeland som jag inte lyckades hålla mig vaken genom (tack för SVT play, ska se klart i kväll)

PS Jag har nu fått operationstid! 4 november ska jag bli av med min sköldkörtel (eller åtminstone hälften av den) DS