13 oktober 2014

Karolinska Sjukhuset -Solna

Då man i 08:land inte i förväg kan veta huruvida det tar 30 minuter eller 2 timmar att köra Södertälje - Karolinska sjukhuset var jag i mycket god tid på nämnda sjukhus. Jag hann promenera 5 km i Hagaparken som jag tidigare aldrig satt min fot i. Mycket gul och vacker så här i höstskrud. Tyvärr träffade jag varken Vickan eller Estelle (men många andra motionärer) 


Dr Brännström (endokrinkirurg) var en mycket trevlig och sympatisk man som har valt helt rätt jobb. Han undersökte mig och gjorde även ett ultraljud. En lob på en frisk sköldkörtel är ungefär lika stor som en tumme, min vänstra lob är som en knytnäve. Man fattar ju att det trycker. Utrymmet i just halsen är ju inte så himlans stort. Det finns ingen annan behandling än att skära bort den och så kommer det således att bli. Lite köer till operation men någongång före jul blir det. Har jag stått ut så länge som jag faktiskt har så lär jag väl stå ut max 2 månader till (även om det ibland känns omöjligt att vänta en minut till)




Efter jobbet fick jag sällskap av Magnus för att klara av resterande av dagens kilometrar. Vi hamnade i översvämmad terräng och plurrade ordentligt. Vilken tur man har tvättmaskin :)



6 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vet att du lider vännen. Kram från någon som aldrig besökt Haga Parken.

mammaxtre sa...

Vet att du lider vännen. Kram från någon som aldrig besökt Haga Parken.

Anna sa...

Åh Marie, det låter hemskt obehagligt. Håller tummarna att du får tid snabbare än så.

Kram Anna

Åsa E R sa...

Skönt att veta vad det är men det lät fasansfullt länge att vänta.

Hoppas att du får tid fortare än så. Jag bestämmer härmed att du får opereras mellan Madrid och New York. Japp, så får det bli

Marie Teurnaux sa...

Ring och tjata på operationsplaneraren! Det funkar. Trevlig men bestämd, inte duktig patient! Du kan inte vänta till jul! Sa han nåt om varför cystan kommit? Kram

Åsa sa...

Ja ring och tjata tycker jag med. Jag röstar på att de opererar bort skiten direkt efter Madrid.