30 oktober 2014

Kommunikation




Det händer inte mycket i livet nu. Väntar innerligt på operationen på tisdag. Vilken jäkla lättnad det kommer att bli. Måndag och tisdag har jag gått en utbildning i kommunikation och samtalsmetodik. Mycket bra. Inför dessa dagar hade vi fått göra en test som beskriver ens personlighet. Jag har ju gjort det förr och har ju ganska god självkännedom både över mina starka sidor och mina utvecklingsområden. Jag fick i alla fall med mig massor av nyttig kunskap och insikt i att det här med kommunikation är svårt, att vi alla är väldigt olika och tur är väl det, tänk om alla vore sådana livliga pratkvarnar som jag. 

I kväll har jag och Lotta varit på bio. Fick åka in till huvudstaden för att hitta en film vi ville se. För se tanterna vill inte gå på filmer som börjar 21 och är nästan tre timmar långa. Vi såg Gone Girl på Filmstaden Söder. Den bok som jag håller på att läsa just nu. En läskigt bra film!

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Läskigt bra, det skriver jag under på :-) kram

Pingvinfamiljen sa...

Åh då vill vi också se den!