22 maj 2014

Sophiahemmet

Jag har varit sjuksköterska i ganska exakt 26 år nu (om två veckor) Jag har jobbat på sjukhus, legat på sjukhus, varit på sjukhus med mina barn och med mina anhöriga, praktiserat på sjukhus och hospiterat/gått kurser på sjukhus men idag besökte jag Sophiahemmets sjukhus för första gången i mitt snart 48-åriga liv. Ett mycket vackert sjukhus och jag var inte där som "privat" patient eller föräkringspatient utan som "vanlig" landstingspatient. Ändå känner mig sig otroligt priviligerad och mycket väl bemött och den vackra miljön gör ju sitt till (och inte ens en otroligt vacker försommardag som denna kan få ex Huddinge sjukhus att bli vackert*) 


Det här är ju bara ett av alla hus som tillhör Sophiahemmet, den stora byggnaden var det fullt med byggställningar runt och alltså inte så vacker just i dag.

Min livmoder har tyvärr växt ur sin plats och ger mig oangenäma symtom. Det finns inget alternativ mer än att ta bort den sa den andra doktorn jag träffat på kort tid i dag. Det var ju snart 20 år sedan den gjorde nytta sist så jag kommer inte att sakna den. Redan om några veckor planeras den vara ett minne blott. Så skönt att slippa vänta tills hösten. 

I kväll kommer Magnus hem, som jag längtat ♥ Sover så mycket bättre med inspektörn bredvid :) 

*Är kanske just Huddinge sjukhus månne det fulaste sjukhus som finns?

2 kommentarer:

Åsa E R sa...

Skönt att du ska få ordning på de nedre regionerna!

Kram och hälsa inspektörn :)

Anonym sa...

Håller med dig om HS den fulaste och minst roligaste sjukhus man kan besöka. De som jobbar där är ointresserade av sitt jobb och man kännert att ingen bryr sig om mig som patient. Hoppas att allt går bra med dig Marie och vad skönt att bli av med något man ändå inte behöver längre...Kram Maud