19 mars 2014

Pension

I går eftermiddag var jag på pensionsrådgivning. Jag som har koll på minsta utgift och inkomst har haft (pinsamt) dålig koll på min pension. Dumt för min priviatekonomi intresserar mig. Jag fick träffa en mycket klok och pedagogisk Monica som förklarade så till och med jag förstod. 
Jag som ju är en trygghetsnarkoman i stora mått har ju haft ett privat pensionssparande sedan jag var 22. Den är så bra att de har slutat med den och man kan inte ens öka den summan man spar i den (för den är inte så stor) Därför har jag köpt ytterligare en privat pensionsförsäkring plus att jag äntligen skaffat mig en sjuk och olycksfallsföräkring. Eftersom undertecknad inte är med i något fackförbund har hon aldrig fått något bra erbjudande på dylika försäkringar. Nu är även jag försäkrad. Och har koll. Och har till och med laddat ner appen minpension.se. Vuxenpoäng på den?


Bedrövligt väder. För att kompensera det lagade vi gulasch och har myst med gomiddag och massa levande ljus. Just beacouse we´re worth it!





Inga kommentarer: