10 mars 2014

Lyx kan vara...

Att inse att man har hur mycket tid som helst egentligen. Jag har ju nu mer ingen som inte klarar sig utan mig. Ingen som väntar på att jag ska köra de till någon ishall på Lidingö eller Katrineholm, gå på föräldramöte eller ens komma hem och laga mat. Jag har så mycket fritid att jag kan låta min "gå hem från jobbet promenad" bli 7 km lång i stället för de 2,5 kilometrarna som den genaste vägen är. 
I dag har jag anmäld mig till Folkhälsoinstitutets kurs i medicinsk yoga, för det gäller ju att göra något vettigt av all fritid man har (det är lätt att hamna i soffhörnet annars)

Foton tagna med min IPone 5 under promenaden hem från jobbet. Jäklars vad jag älskar våren ❤️








Att ha tid det är lyx för mig men kanske inte för några av de ensamma gamla jag träffar på jobbet, för de kanske lyx är precis tvärtom, att få sällskap till kaffet eller att få känna sig behövd i bland. Vad är lyx för dig?

Inga kommentarer: