16 mars 2014

Jag vill verkligen bli gammal

Såg ni Nyhetsmorgon i går? En 90 årig dam som skrapade fram 30.000:- i 10 år. Så pigg, fräsch. Gick på gym och hade man, barn och barnbarn med sig till studion. Sån vill jag bli! 
En av mina patienter dog nyss, hon var motsatsen till denna 90-åriga dam. Inte särskilt gammal, bitter på livet, hur "allt" hade blivit och missnöjd med relationen familjen. Sån vill jag inte bli. 

Dagens reflektion bli att jag tror det är bra att ha förebilder. Både bra och dåliga






.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var en pigg och positivt dam, så vill jag också vara vid 90. Kanska har fått till det där med träning tills dess ;)
Tror också att förebilder är viktigt
Kram kram
Gun

mammaxtre sa...

Sån vill jag också bli :-)

Vilket påminner mig om att vi innan den 30 mars måste besöka gymmet.

Kramkram