05 mars 2014

Och hur går det ned löpningen?



Jo, tack, ganska bra. I dag sa min app "warm upp" 5 minuter (promenera) "running" 25 minuter och "cool down" 5 minuter. Nu är jag på vecka 7 av 8 så snart får jag klara mig på egen hand. 
Man kan tro att det är flåset/luften som ska vara det jobbiga men det det inte (för mig ialla fall) Det jobbiga är att benen känns så tunga att man knappt orkar lyfta dom i slutet på rundan. Måste bli lättare för att orka springa längre och fortare....Jobbar på det.

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Duktiga du! Vad härligt att få springa. Jag saknar det så och vill inget hellre. Jag var hos dr idag med mina eländiga stortår och fick kortison i dem båda. Då undersökte han mina knän och bedömde att det handlar om runners knee :-(

Han skrev remiss till sjukgymnast.........

* Jag har tidningar till dig, igen :-)

anna sa...

Vad duktig du är. Imponerad att du inte får ont i luftvägarna när det är så pass svalt i luften. Du skulle passa bra in i pojkarnas löpargrupp, så kul när man har andra att springa med och både få socialt umgänge samtidigt som man pressas när man tävlar mot varandra.

Anonym sa...

Superbra jobbat :) Själv har jag kommit tillbaka till powerwalk'a , känns bra.
Kram
Gun