06 juli 2013

Lycka kan vara..

..att det går bra för ens barn. Som i dag. En har fått en bra lägenhet i nya hemstaden och en har fått fast heltidsjobb på ett ställe han drömt att få arbeta på (den nybakade studenten) Man blir ju glad så det pirrar i hela kroppen!

Oskar (den förstfödda) har fast bra arbete men ingenstans att bo sedan det tog slut med flickvännen. Vägrar flytta till mamma eller pappa och bor hos en kompis. Ett bra tillfälle att utforska lite mer av världen tyckte han och ämnar fara till landet Down Under och arbeta ett år.  Därför hämtade vi alla grejer hos Nina i förrgår och tog hem allt till oss i det lilla radhuset. I dag har vi rensat i 3 högar: Kastas, skänkes till välgörande ändamål (läkarmissionen) och sparas till hemkomsten.

                               
  

Ni som känner mig och ser serien vänner vet ju att jag är en Monica Copy. Jag älskar att sortera, rensa och att få ordning. Tillsammans fixade vi det hela på 90 minuter! Sen åkte vi till soptippen, secondhandbutiken och en ny "vän" till O som fick de fina ballkongmöblerna. Gitarrerna och en snordyr förstärkare sparas och tål inte att förvaras hursom helst så de står i skrivande stund på vårt gästrum.

Magnus tillbringar kvällen med "grabbarna" och dricker öl, grillar och badar hos Kenna och hans pool. Johanna är hos Egon i Norrtälje, Axel hos kompisar (och skall hämta Mange i Nykvarn i natt) Gör att det bara är jag och Malin hemma. Vad passade då bättre än att äta lax? Vi båda älskart!

                         

                                        
Nu laddar vi för sista semesterveckan som vi ämnar tillbringa på Getryggen. Jag må vara en sann optimist men om jag förstått saken rätt så lär en högtrycksrygg parkera över oss. 

Ibland är livet så gott att man får lov att nypa sig armen för att kolla att man inte drömmer ❤


4 kommentarer:

Mamma sa...

Låter underbart! Visst kan det få vara så bra!
Ses i morgon på Getryggen!
Kram

mammaxtre sa...

Men vad glad jag blir över att läsa detta inlägg. Glad för din skull och Axel och Oskar. Wow!

Kramkram

HemmahosSussie sa...

Sant så sant, man borde nypa sig själv lite oftare. :-)
Önskar er en fin vecka.
Kramelikram från en som inte har nån semester alls i år, men njuter ändå.

Anonym sa...

Men jösses så mycket positivt det var! Kan vi inte Skypa en snabbis söndag morgon för dig. Är så nyfiken på allt som hänt. Jag har nog också ett kanonjobb på g!

Kram lillasyster