13 juli 2013

Familjen and

Vi har fått stamgäster här på Getis. Familjen and med mamma och nio ungar kommer på dagligt besök. I förrgår sprang jag upp och hämtade korvbröd och matade dom med. Jösses vad de åt! SEN såg jag att korvbröden var mögliga. Kan det vara farligt för små andungar månne? Själv är jag inte knusslig med mögel. Skrapar av det om det är på sylten och äter den sylten som ligger under. Men jag väger ju betydligt mer än en liten andunge. 


Som bestraffning kom de inte i går och jag tänkte att nu har de gått mögeldöden till mötes. Men i dag kom de tillbaks :) Phu, jag är således ingen andmörderska. 

I övrigt har vi njutit av en dag med måleri av dörrarna på bastuhuset och solat. Maria och Björn har kommit ut och nu skall det grillas, bastas och spelas kort. 


Fint va?!


2 kommentarer:

Åsa sa...

Men Gud så skönt att du inte tog död på sötnosarna! De dör nog inte heller av lite mögel, de är nog tuffare än så. Om vi kan leva omringad av mögel s kan nig de äta lite utan att ta skada.

Åsa E R sa...

Vad Getryggen har genomgått en förändring under de senaste åren. Ni har en sånt fint ställe!
Kram