27 juni 2013

Yankee Stadium

Vi har i dag sett New York Yankees vs Texas Rangers. Vi kan således bocka av hockey i Madison och baseball på Yankee stadium (första resan hit var med tjejgänget, vi missade tyvärr sportevent då till förmån för skoaffärer) Gör att mannen redan ni börjar planera resor så att vi kan bocka av fotboll och basket. Jag kan hoppa fotbollen eftersom jag sett en SM-final i amerikansk fotboll på Zinkendams IP (fast då var vi typ några hundra i publiken, jag gissar att Superbowl drar några fler) Fattar inget av sporten. Hockey kan jag någorlunda (skam vore annars) och det här var ju typ som brännboll. Arenan och hela eventet  var verkligen så coolt! (Ett litet minus-ölen kostade 12$!)




Vi bor så jäkla bra. Granne med Madison Square Garden och rummet är det största jag någonsin haft i NY. Av Jetlag känner vi inte mycket. 

PS Jag planerar ett kort inlägg varje dag på bloggen. Ett inlägg med mer bilder kommer när vi kommit hem DS 

3 kommentarer:

Åsa E R sa...

Kul att du bloggar under resan! Man är ju så avis så man vill gärna följa er.
Njut av NY och det fina vädret. Här öser det fortfarande ner

Åsa sa...

Då kan ni ju komma hit en gång till och kolla på antingen cricket eller australiensisk fotboll ;)
Jag förstår ingenting om något utav sporterna...

Ja jäklars vilken dyr öl på arenan. Vad kostar ett typ 6pack öl på affären? Vad kostar en öl på krogen? Öl är en bra prisindex...

Kul att ni bor så bra!

Kram

Mamma sa...

Spännande för mig som aldrig satt min fot i USA. Men det blir kanske någon gång. Ska nog lämna in en "Långe Jan" till helgen. Man vet ju aldrig. Jag vann ju 1700 för några veckor sedan.
Ha det fortsatt trevligt
Kram kram