02 juni 2013

Pollen

Jösses vad det pollen ute nu. Ett gult lager på allt utomhus. Efter en regnskur bildas det småljusula drivor.

Jag mötte Oskar och Johan (barndomsvän) i Liljeholmen i fredags efter jobbet och när vi handlat åkte vi till Getryggen där Magnus redan väntade. Vi fick en fantastisk kväll med älgbiff, sol, bastubadande och kortspel (jag vann!) Vi var uppe till 01.30 (ni som känner mig förstår bedriften av detta)


Nya däcksstolarna visade vara ett fynd!

På lördagen hade vi soldis på morgonen och kunde äta vår frukost ute. Sen fixade grabbarna spången till bryggan och sen, sen kom regnet. 


Vem har dött av lite sommarregn? Vi tog båten till Skansundet och köpte briketter och rökta räkor. Sen åt vi sillunch inomhus.
25 åringarna åkte och fiskade, jag och kärleken chillade och värmde bastun. 


3 abborrar och ett bastubad senare så  grillade vi entrecote. Rökta räkor och avokado till förrätt. 

I dag är det ännu mulet och ännu bara jag som är vaken i stugan. Sitter i soffan med filt över benen och har det rätt gott. 

Passar på att säga grattis till min lillasyster Åsa som fyller 42 år idag: Grattis!!



2 kommentarer:

Åsa sa...

Tackar! Så fick ni ju lite sol igen på söndagen. Mysig helg!

Åsa sa...

Tackar! Så fick ni ju lite sol igen på söndagen. Mysig helg!