09 juni 2013

Juni

Är verkligen min favoritmånad! Sommar, grönska och massor av sommar kvar. I år har vi tidig semester och vi jobbar bara fem dagar till innan vi går på semester!

bild

Vilken underbar dag att gifta sig på! I går alltså, och jag har inte gift mig igen utan Chris och Madeleine. Jag, Ulla och Annelie åkte till stan för att insupa lite atmosfär och umgås. En mycket trevlig dag! Stockholm visade sig från sin bästa sida med sol och glada människor. Vi började vid slottet och fick faktiskt se en skymt av brudparet. När vi ändå var där tog vi en kall öl i gamla stan.

bild1

Därifrån gick vi vidare (inte långt) till Debaser och hade turen att få se några båtar slussa samt dricka en Frozen Strawberry Daiquiri.

bild2

Från Debaser var det inte långt till Horngatan och Akkurat. Där drack vi en Tjinokk och åt magiskt goda musslor. Götgatan upp och ner till Medis där vi avslutade kvällen med ett glas Sauvignon Blanc. Pendeln hem och sen satt jag och mannen i mitt liv uppe några timmar (inte likt mig men jag sov ända till 08.30 i går morse)

Dagens duktighetspoäng:

Jag sprang i fredagskväll och även i dag. Det skulle börja regna vid 13 så jag mig ut vid 11. Klockan 11.15 började det duggregna. 11.25 öppnade sig himmelen. Lägg därtill lite blixtar och åska så fattar ni hur jag hade det.

Jag behöver tips på bra podcasters. I dag hjälpte L mig i gång med hur man gör. Jag lyssnade på c/o Hannah och Amanda som jag hört skulle vara bra men det tycker INTE jag. Som morgonshowerna på reklamradiostationerna. Flamsigt (fast utan reklam) Råd om detta tages tacksamt emot.

I dag äter vi Lasagne och avrundar med jordgubbar. Malin, Johanna, Lukas och Isabell gör oss sällskap. En bra helg går mot sitt slut och i 5 ynka mornar till kommer jag att vakna av en signal som talar om att jag måste gå upp. Och hur fort går inte en vecka?!

bild4

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Åh vad trevligt, synd att jag inte kunde vara med.

Fem dagar kvar låter riktigt skönt. Och ni som har NY inplanerat i juni månad också...det är en bra månad :-)

Kramkram

Åsa sa...

Jag tyckte också att tjejerna kändes flamsiga. Men det tyckte Åsa också och hon är ju så jäkla envis så nu tycker hon att de är jättebra. Jag tycker nog att Amandas man Alex Shulman och hans kompis Sigge är bättre. Även om jag inte lyssnar mycket på podcasts

Åsa sa...

Glömde kommentera att det såg it som en väldigt mysig dag med trevligt sällskap!