10 juni 2013

Tulpaner från Amsterdam

Höstresan med bästa tjejerna blev ett rafflande val. 3 röstade på Ancona, 3 på Amsterdam, 2 på Edinburgh och 2 lade ner sin röst för att de i skrivande stund inte vet om de har möjlighet att följa med. Berlin fanns också som alternativ men det fick ingen röst. Jag som röstat på Edinburgh tog mig friheten att lägga in mitt omval som utslagsröst. I oktober åker vi således till Amsterdam. "Samlar" på Europeiska huvudstäder och i Amsterdam har jag aldrig varit (men det har Magnus så jag spar Edinburgh till att resa med honom så småningom)


Eftersom ingen vill ligga ute med stålar och krångla så bokar alla sin egen resa (med samma flyg såklart) I skrivande stund är vi redan 6 som bokat och betalat. 

Det är skönt att ha en resa med skratt och flamsgaranti att se fram emot när sommaren lider mot sitt slut. Men nu ser vi fram mot 4 arbetsdagar innan semester, Getryggen och New York :)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Oj va roligt. Amsterdam är fantastiskt. En av mina favvostäder. Rolig shopping. Jättemysig stad. Vackert utmed kanalen. Anne Frank hus måste ni se. Läs hennes dagbok innan ni åker, och var ute tidigt för att se det
Kram

Åsa sa...

Jag hade också röstat på Edinburgh, men det låter som ett bra val att åka dit med kärleken. Amsterdam är trevligt men hela staden luktar hasch eller vad det nu är. Ni måste äta bitter ballen, det var gott. Det spelar nog ingen större roll vart man åker med så trevligt gäng. Jag vill också henka...