28 mars 2013

Påsk=Vår?

Påsken är tidig i år, det ska man inte glömma. Det är ju annars lätt att tänka på hur varm och vårig påsken brukar vara. Jag minns inga minus 10 på morgonen. Jag så in i bövelen trött på vinterkappan och bootsen. Jag är trött på att skrapa bilrutor och jag är trött på att tillbringa kvällarna i TV soffan. Jag vill vara ute (och inte i mörker)

I går hade min sjukgymnast hittat tussilago (den på bilden) Blomsteraffären Vitis blommor vid mitt jobb har alltid så himla fint på våren. Påskägg inköpta till barnen (ni som känner mig vet ju att mina barn är stora, men man kan ju lägga grejer i ett påskägg som passar vuxna söner också, även om det blir svårt att få ner en hockeyklubba 😀 )

Hoppas er Skärtorsdag blir fin!

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Vilka fina bilder. Mina barn får påskpresenter, tycker jag om att få ge.

Är glad över att slippa vinter och kyla. Glad över att få gå i sommarkläder.

Glad påsk min fina vän