12 mars 2013

Hemma

Under hela hemresan har jag läst: Och i Wienerwald står träden kvar av Elisabeth Åsbrink. En hemskt bra bok (hemsk bokstavligen) Är du en bokmal som jag, LÄS DEN! Eller googla den åtminstone. Jag känner så starkt för den Österrikiska lilla gossen Otto Ullman och kommer bära honom med mig i många dagar. Vad lite jag visste om hur Sverige agerade under andra världskriget. Man skäms när man läser om hur det var. Vi skryter om Raoul Wallenberg och det han gjorde men glömmer det andra, det vi inte gjorde.

Liten bildkavalkad från vår fjällsemester

1. Boken jag varmt rekommenderar
2. Oskar (och skymd Magnus) på släden under nedfärden i morse. Jag sitter bakom pappa på skotern och fotar.
3. Morgonsolen 08.30 i morse när vi passerar första myren
4. Gunnars Åhns stuga
5. Lavskrikorna är nästan tama och äter allt. Här bandspagetti
6. Ännu en bild på morgonsolen från skoterfärden ner i morse
7. Min utsikt från skotern (pappas hörselskydd har inbyggd radio, därav antennen)

Nu har vi varit hemma i flera timmar och har hunnit städa, tvätta och handla lite. Magnus har kollat slutspelshockey och jag har läst LT, DN och Tara.

I dag vill jag tillägna en varm tanke till alla mina söner. A för att klarat körkortsteorin i dag, L för att han är kurant efter hjärskakningen och börjar spela slutspel i morgon, O för att han ska både börja nytt jobb och flytta. Ni finns alltid i mina tankar älskade ungar ❤














4 kommentarer:

Anonym sa...

Harliga bilder! Kul att det ser ljust ut for sonerna!

Lill-Asa

Anonym sa...

Härliga bilder :)
Jag grattis till Axel och Oskar och skönt att Lukas mår bra igen
Kram från Gun

Mamma sa...

Nästan lika overkligt med snö och kyla som att jag sitter här och svettas
Kram

mammaxtre sa...

Men så härligt att kunna njuta av att Axel klarat av teorin och att Lucke är fit for fight igen och Oskar, att det ordnat sig med jobb och boende. Åh vad glad jag blir!

Kram du fantastiska mamma