05 december 2012

Snökaos

Vad är med Stockholm/Stockholmare och snö? Idag tog det 90 minuter till jobbet och 3,5 timme hem!!! Det värsta är att SL inte kan informera!?
Min hemresa: gick till pendeltåget (innan hade jag noggrant kolla SL:s hemsida där det stod att tågen gick men sporadiskt) Innan jag hann fram mötte jag ett lemmeltåg av folk som lämnade stationen. Det går inga tåg överhuvudtaget sa dom. Gick till Liljeholmen för att ta bussen. Väntade där ett tag, efter en halvtimma står det att det inte går några bussar i södra länet. Tog tunnelbanan till Alby och bad mannen hämta mig där (och frågade mig själv, hur gör folk som inte har någon som kan hämta)
För Magnus tog det kanske 30 minuter till Albyavfarten men från avfarten in till ICA MAXI tog det 40 minuter och när vi skulle därifrån tog det lika lång tid. Således åkte jag från jobbet 16.45 och kom hem 20.15.

Men nu kurar vi i soffan efter en god middag och ett glas rött (just beacouse We´re worth it!)




Inga kommentarer: