13 december 2012

Min åsikt om Lucia

Fin tradition, särskilt för småbarn, Dagisåren var fantastiska. I dag har jag inte fått se en enda, tråkigt nog. Inte ens på TV. Det visades alltid klockan 06 förr, nu är det 07 och då är jag på väg till jobbet. Repriseras 18 och då hade jag inte hunnit hem. Det närmaste jag kom var en som hade jacka utanpå sitt lucialinnet på parkeringen vid Hemköp.

Vi har 2012 och ännu pågår "tävlingar" om att man ska välja sin stads Lucia. Vad är det annat än skönhetstävlingar för småtjejer? Ofta är det lokaltidningen som har dom och där kan man ju inte höra deras sångröster. Alltså röstar alla på den sötaste. Vi pratar om 16 åringar! Helt sjukt tycker jag!

Från en som själv varit skolans lucia

3 kommentarer:

LindaF sa...

Men då har vi gjort det bra i Tattartälje för där kunde man gå in på varje luciakandidat och lyssna på ett klipp där dom sjöng var och en :)
Nu är Alfred liten, men Luciafirandet igår var det värsta jag varit med om och längtar nu tills han blir lite äldre. Hoppas ni har en trevlig helg framför er :) Kram!

mammaxtre sa...

Första året för mig sedan Malin började på dagis som jag inte sett ett luciatåg :-(

Kram

Anonym sa...

Jag har nog inte sett ett Luciatag pa 7 ar forran igar i Svenska Kyrkan. Men det var mysigt och min fru konstaterade att det var forsta gangen hon sett en AC i kyrkan :)

Lillasyster