04 mars 2012

Vilodag

Som började med arbete. Jobbade 08-12 mot att få vara ledig på fredag. Jösses vad folk är sjuka.
I går var vi hos mamma och Lennart på middag. Mycket gott och trevligt. Mannen som har jour har dock jobbat hårt fredag och lördag (han förbarmade sig och sov på soffan för att slippa hålla mig vaken) Vi  fick till och med bryta upp från middagen för han var tvungen att åka och jobba. 

IMAG1019

Sov otroligt dåligt, vaknade 03 med migrän. Upp och tog Imigran och slumrade om.

IMAG1020

När jag hade jobbat hjälpte jag Axel att söka sommarjobb. Han gillar pengar (vem gör inte det?) och har insett att man måste jobba för att få några. Nu håller vi tummarna. Sen åkte jag och maken till IKEA för att köpa soffor till mitt jobb. På varuutlämningen fick vi vänta länge!

IMAG1025

Vildsvinsgryta med kantareller till middag a´la Morberg. I nya grytan. Mycket gott!

IMAG1023

Vi får väl se om jag får liv i dessa pelargoner. Förra året gick det bra men dom kändes annorlunda efter vintervilan. Kanske har det varit för varmt i mammas källare?

IMAG1024

En skön dag trots arbete och nu väntar en 4 dagars vecka som kröns av en Budapestresa i på fredag Ler

2 kommentarer:

Lotta sa...

Stackars Magnus. Det är jobbigt att ha jour....

Till Budapest åker jag i maj. Innan vill jag ha en hel massa tips av dig. Tag gärna med hem ngn karta till mig :-)

Vart har han sökt jobb någonstans, sonen din?
Kram

Lill-Åsa sa...

Oj vilken bra vecka som väntar! Håller tummarna på att Axel får ett bra sommarjobb.