28 mars 2012

En svunnen tid

Oj, vad jag kan längta efter tiden när barnen var små. Där gjorde jag mig bra tror jag(som småbarnsmamma) Eftersom vi är unga när vi får barn i min familj har mitt barnbarns-sug redan satt in. Men om jag förstått saken rätt så lär mina vuxna söner vänta några år med barnalstrandet. Det är ju mormor, mamma, Gun och jag som varit unga, kanske det bara “ärvs” kvinna till kvinna?

Oskar på trappan

Liten söt Oskar på trappen på Åkerbärsvägen

Lukas skjuter mot mål

Det skall börjas i tid. Då lekplatsen på övre Åkerbäret, nu Coop arena.

Oskar blir kittlad

Nyopererad Oskar blir kittlad av morfar i nacken

Melvin och Axel

Axel och och fina saknade Melvin (mormor och Uffes hund)

Nåja, att längta har ju inget dött av. Jag ska bli världens bästa farmor en vacker dag. Så det så!

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Kanske hinner jag före dig. Jag gissar att jag blir mormor 2014 :-)

Kram

Lill-Åsa sa...

Vilka fina bilder! Ja du blir säkert den perfekta farmorn, dina söner kommer inte ha några problem att skaffa barnvakt.

LindaF sa...

Jag tror du är en utmärkt mamma även till "vuxna" barn, däremot kanske du lite oftare inte känner dig behövd på samma sätt ;) Dina barnbarn kommer utan tvekan ha en superfarmor i alla fall!

Mamma, mormor, och "gamla mormor" sa...

Oj vilka fina bilder. Man blir nästan lite tårögd när man ser bilder från då pojkarna var små. Du blir säkert att bli en fantastisk farmor! Jag tror nog att jag var en bra mamma även om jag var ung. Men kanske inte lika bra mormor. Om det nu hänger på hur ofta jag var barnvakt. Men jag var 37 år och kanske inte mogen att bli någon bra mormor. Det dåliga samvetet får jag nog leva med. Jag älskar alla mina barnbarn. Tyvärr träffas vi sällan nuförtiden. Apropå vad LindaF skriver så är det svårt att komma ur känslan att man inte behövs längre. Att man inte är den första och närmaste peronen i ens barns liv. Men sånt är livet! Man saknar kontakten med barnen lika mycket när man som jag är "gammal" som när man är ung. Ingen skilnad där inte!
Oj så djupt det blev
Kramar och kärlek från mig