20 mars 2012

En bra dag

Trots snö på backen i morse. I morse kunde man logga in på Skatteverkets hemsida och kolla om man får någon skatteåterbäring eller om man är skyldig staten pengar. Både jag och Magnus gick riktigt bra i år.

Utvecklingssamtal med Axel i skolan gick också så himla bra att jag blev tårögd (det där tårögda blir värre med åren, jag lovar) Här äter han frukost i Hamburg.

PA290166

NU skulle vi boka vår Australienresa som jag hittat till riktigt bra priser. Men siten där vi hittat resan verkar av det oseriösa slaget om man googlar dom. Vi har dock hittat samma resa (med air China) på Tickets sida för bara några hundralappar mer. Vi har ju dock “vår” Peter på Jorden som hjälpt oss, Åsorna, mamma, Gun att boka resor flera gånger tidigare så jag slängde i väg en förfrågan till honom. Kanske vi inte bokar förens i morgon men vilket fall som helst åker vi på annandag jul och blir borta 3 veckor. Men innan dess ska vi ha vår, sommar och höst.

Och i morgon kommer våren för det har meteorologerna lovat :)

5 kommentarer:

Gun sa...

Kul med skatteåterbäring :-) Åh vad roligt att boka Resan, träffa Åsa, Åsa och Poppe och uppleva värmen och alla super trevliga Australienare.
Ja nog blir man blödig med åren
Kram kram

Mamma sa...

Det där med Air China blev vi avrådda från. Det betyder att man ska vara på Pekings flygplats i ca nio timmar. Och det finns nada att göra eller shoppa, och ska man in till stan så krävdes visum. Mycket krångligt alltså. Utmana Peter i stället. Jag fick först ett erbjudande på 14000 nånting. När jag då sa att jag letar vidare så kom ett nytt erbjudande för
10 800 från honom. Ha lite is i magen det lönar sig.
Grattis till skatteåterbäringen.
Kram

LindaF sa...

Haha är kortet på känguruns ett "äkta par" eller mamma/barn???
;)

Lotta sa...

Tänk så härligt att ha Australien att se fram emot, oj så stort!

Jag tillhör dem som inte går in och kolla på nätet, jag väntar isället på besked av brevbäraren. gammeldags, i know :-)

Utvecklingssamtal var jag också på, i går kl. 08.30. Jag grät inte av lycka....

Kram till dig vännen min

Åsorna sa...

Vi tillhör den skaran som inte gråtit många lyckotårar över utvecklingssamtal genom åren...
Men ungen är ju söt och snäll så det går ju bra ändå :)

Vi hoppas nu på att ni hittar den ultimata resan till ett bra pris.
Om det inte handlar om mer än 6 timmars väntan på Pekings flygplats med Ticket så kanske det är ett bra alternativ. Sen har säkert inte alla flygbolag släppt sina biljetter än då Ethiad inte verkar dyka upp i sökningarna. Det är ju också ett väldigt bra och prisvärt alternativ. Dessutom flyger de ju från Bromma.
Kram Åsa och Åsa