31 mars 2012

Helgnöje

Och jag är inte ensam om att läsa alla dödsannonser vet jag. Jag är så himla nyfiken på alla människorna i annonserna. Vilka var dom, blev deras liv som de hade tänkt sig? Vilka är de sörjande? Hur dog dom?

Undrar hur min egen annons kommer att se ut? Jag vill inte ha ett kors som symbol och jag vill att namnen på de nära som sörjer ska stå med namn och inte bara "barn och barnbarn". I LT för ett tag sen hade någon en get som symbol, passar ju inte i min annons men säkert för den det gällde.

Dagens finaste annons var också den enklaste. Min Gunnar är död. Jag gissar att han var en barnlös äldre bridgespelande man med en underbar liten Gulli som livskamrat.



5 kommentarer:

LindaF sa...

Jag kollar dödsannonser av 2 anledningar..
1. Om det är någon man känner/vet om
2. Tips på namn på ev. kommande barn
;)
Trevlig helg!

Åsa E R sa...

Jag läser inte dödsannonser men när jag besöker en kyrkogård tänker jag precis som du.
Kram

lotta sa...

Marie, du vet väl att du kan göra din egen. då får du den som du vill ha den. kram

Marie KJ sa...

Men Lotta, det är inte grejen! Grejen är att se hur de som överlever en utformar den utefter deras bild av mig!

Erica Bergman sa...

Hej !
Nej jag tycker som du, jag läser också dödsanonserna varje da. Och tycker dom är rätt så tråkiga egentligen. Dom ser ut likadant som när min mormor dog i början av åttiotalet. Vill heller inte ha de vanliga symbolerna.
Jag har ingen papperstidning så jag läser dödsannonserna på nätet. (skickar en bra länk) För oss nööööördar...

Hälsningar

Erica Bergman