12 september 2014

Musslor

Jag älskar musslor! 2 bra musselställen i stan är Akkurat och Belgobaren. Jag var nyligen på Belgobaren och Akkurat vet ju åtminstone ni som känner mig att jag besökt ofta. Här kommer en liten jämförelse. 

Musslor: 
Bra på båda ställena. Moules Chevré är ju min favorit på Akkurat, det har de inte på Belgobaren men deras Moules Saffron går inte av för hackor. Mindre portioner på Belgobaren? Borde det ju inte vara då man beställer ½ eller helt kilo men min upplevelse är att man får mindre portioner på Belgobaren. 

Pommes: 
Större portioner och godare på Akkurat 

Majonäs/Aioli:
Himmelsk  på Akkurat, det man får på Belgobaren vet jag inte ens vad det kan kallas? Någon konstig vit creme. Inte äcklig men heller inte god. Läs och dregla: 

http://www.belgobaren.se/pdf/meny/belgobaren-musselmeny-A4-webb.pdf

http://www.akkurat.se/wp-content/uploads/2014/07/meny-juli-2014.pdf?2fbe97




2 kommentarer:

Anonym sa...

Melanders på Medborgarplatsen har också kanongoda musslor, Sotzi!

mammaxtre sa...

Musslorna på Akkurat....mumsfillibabba!