14 september 2014

Bröllopsdag

I går vaknade jag tidigt (som vanligt) Så pass tidigat att ingen affär öppen som har färska frallor hunnit öppna. Gå ut och gå mumlade maken, jag handlar frallor tills du är hemma. När jag kommer hem möter mig detta: 



- Var de extrapris på rosor frågade jag? Sen såg jag en min weekendväska på golvet. Har Axel kommit hem frågade jag? Men VAD är det för dag i dag frågade mannen? Ähm, lördag? Tillika den 13 september och vår bröllopsdag. Hur kunde jag glömma det? Jag var gift 18 år med barnafadern och nu 6 år med inspektörn och jag har aldrig glömt en bröllopsdag innan. Tur jag har en romantisk man som har fixat och planerat. Vi åt finfrukost och åkte sedan till huvudstaden. 



Makalöst vackert väder och DN Halvmarathon gjorde att det var mycket folkligt på stan. Efter lite flanerande åt vi lunch på Axela. Jag smögenräkor och maken en charktallrik. Vi gick vidare till Oliwer Twist för där visste vi att löparna skulle passera och där vet man garanterat att de har god öl. En Tjinook, en Bedarö Bitter och en Red Seal senare gick vi hemöver för att svida om. 
Middagen inmundigades på Bistro Süd tillsammans med Eagel Eye Cherry och Johan Ulvesson (jaja, vi satt kanske inte vid samma bord som de men den förstnämde satt precis bakom oss) Vi hade inte bokat bord och fick plats i baren, men det funkade ju fint. På väg hem till hotellet passerade vi några barer och tog en sista sängfösare i den stora baren på hotellet (där Åsorna för övrigt hade sitt avskedsmingel innan de emigrerade) Vi stängde inte nattlivet på Södermalm denna gång heller :)

Nu är vi hemma igen, Magnus lagar chiligryta som ska koka 3 timmar typ. Bra för då hinner vi ju både rösta och promenera innan middagen. 


I år får alla mina barn rösta. Jag vet vad de röstar på och de är inte homogena vad gäller politik. Det ser jag bara positivt, jag och barnafadern har inte prackat på de våra åsikter utan de har blivit självständiga unga män men egna åsikter. Stolt! 

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Grattis i efterskott på er dag! Han kan han, din fina make. Härligt!

Åsa E R sa...

Åh vad gulligt av Magnus. Blir alldeles varm i hjärtat.

Kram

Mamma/sväris sa...

Fint Magnus! Så ska en kvinna uppvaktas;-)

Åsa sa...

Nä men åh vilken man du har. Å du är ju så charmig som helt glömmer bort det. Extra pris på rosor :) hysteriskt roligt...