09 februari 2014

Spara


Jag är en riktig Spara (till skillnad från hennes syster Slösa, alla ni som läste Lyckoslanten som barn vet vilka jag menar) Det gäller inte bara pengar utan andra grejer. 

När jag slutade på gamla jobbet fick jag bland annat ett doftljus från Efva Attling (kanske det dyraste doftljuset som finns att köpa?) Ursnyggt/väldoftande och jag tänkte för mig själv när i håen kommer det bli sådant "fint" tillfälle att jag ska tända det? När ett av mina barn såg det sa han, och NÄR ska du tända det då?! Dom känner sin mamma. Wild and crazy som jag är tände jag det en vanlig grå lördag i februari (i går) trots att det vare sig var bröllopsdag eller ens alla ❤️:ans dag. 



Det händer att jag köper kläder och ska spara de till någon "speciell" gång. Glömmer bort det och hittar plagget med prislapp kvar långt senare. Senast i går hittade jag en blus jag köpte på annadagjul och helt glömt bort! Det var ju inte sååå länge, plagget är ännu modernt och jag har samma storlek som när jag köpte det. Det är inte alla gånger. 

Det är så fruktänsvärt grått ute nå att det måste vara något slags rekord? Jag hörde att solen visat sig ynka 14 timmar under februari. Är man positivt lagd så kan man tror att våren blir tidig i år och det är ju jag så jag så jag ser gråvädret som en transportsträcka fram till ljuset och värmen.

2 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Hej å hå vad jag känner igen mig :-) Hur många finviner har man (läs jag) inte sparat på för att öppna till det där speciella tillfället? , som aldrig liksom vill infinna sig. Och när det väl öppnas så har det dött..... Eller dom där kanonsnygga, och redan på rea dyra, gardinerna som när dom hittas i gömmorna har fel mått eftersom vi hunnit flytta. Listan kan göras lång... Kramelikram :-)

Anonym sa...

Eller är det dyraste luktljuset?