11 februari 2014

32

Så svarade vi i telefonen när vi bodde i Åsmansbo. Det var enkelt förr, man kunde se på folks telefonnummer vart de bodde. Alla i Åsmansbo hade 780 i början, vi hade alltså 780 32, Lindqvistarna 780 39, Hyttstens 780 36. Jag undrar vad folk skull tro om jag började svara 11 när jag svarar i mobilen 😃

När vi flyttade till Nykvarn var det fortfarande 0755 i riktnummer i Södertälje kommun och när vi sen blev 08:or fick alla i Nykvarn 552 före, bodde man i Södertälje hade man 550 före. I dagen ip-telefonisamhälla kan du ha ett 08 nummer och bo i Korpilombolo eller Thailand för den delen. 


Bild stulen från fejjan, stämmer ju inte på mig (eftersom min lillasyster är 43 år) men visst är den talande?

Apropå telefon: Vilken otrolig skillnad att "bara" ha en privat lur. I mitt gamla jobb hade jag "samma" jobb som privata nummer. Dumt, det ska jag aldrig mer ha. Den lilla peng man spar äts ju upp av all energi från folk som ringer före eller efter 08-17, på helger och på semestern och har bekymmer/vill ha semester/permission etc. 

På jobbet är det kul, fast jag förstår att jag ännu är inne i smekmånadsfasen. I dag har jag till och med gjort lite nytta tror jag! 

4 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Jag har en kombolur så jag kan avvisa jobbnr på min fritid. Funkar bra! Förresten tutade vi på dig i söndags, skickade även sms. Så jag hoppas jag har rätt nr ;)

Mamma sa...

Roligt att du trivs på jobbet! Både roligt och tråkigt det där med telefon. Jag ser tvååringar som blir hysteriska om dom inte får låna de vuxnas telefoner. Men tänk så bra dom är i många situationer! För mig som reser själv har det blivit ett sällskap.
Kramar

Åsa sa...

Konstigt hur man kan komma ihåg gamla telefonnummer när jag knappt kan lära mig bankomatkoden. I Smedjebacken hade vi 37751 om jag minns rätt. Hade inte Pappa och Britta 29 på slutet?

Men jag är väl inte 43!!! Det är ju hela tre i ch en halv månad kvar

Hälsa sönerna och Pappa.

Kram Lillasyster

Anonym sa...

När vi bodde på Hålvägen hade vi 0753/34336 :)
Vad kul att kunna göra nytta å jobbet, du är snart kung där med :)
Kram kram
Gun