08 februari 2014

Jag ska bara...

Jag är grym på att hinna grejer! I dag lördag, ledig och blank. Maken skulle till Solvalla med arbetskamrater. Jag skulle passa på att åka till Årstadal och gymma. Det gjorde jag och jag har dessutom:

*Varit på IKEA, plantagen, bolaget och ICA
*Tvättat ALL tvätt, vikt och strukit ALLT som var i behov av det (både det nytvättade och det som låg i strykkorgen)
*Bäddat rent
*Lagat mat (Boeuf Bourguignon, står på spisen och luktar ljuvligt)
*Varit ut i förrådet med "mök"

Hade gärna legat på soffan och läst Marcoeffekten eller löst lördagskrysset i DN men känner mig grymt nöjd och tänker baske mig ta en slöardag i morgon (fast jag måste springa) En endaste bild har jag tagit idag, den kommer här:


Snygg va? Magnus bindning. Jag och mina "småkillar" och Isabell ämnar åka till fjälls nästa helg och Axel ska låna Magnus skidor. Eftersom Magnus har storlek 41 (för övrigt samma som sin fru) så passar inte hans pjäxor Axels fötter. Pappa har ett par pjäxor att låna ut och ville (för säkerhetsskull) se bindningen, nu fick ni också se den :)

4 kommentarer:

Åsa sa...

Oj så effektiv du är. Det är lite mysigt med pysselhelger. Så kul att åka till fjälls. Hoppas ni får fint skidväder.

Mamma sa...

Skönt med ett sånt ryck ibland;-) Så kan man med gott samvete ligga på soffan och läsa en hel dag. Själv har jag varit i Old Town och köpt de fulaste byxorna jag någonsin haft för att hålla myggen borta. Få se om det hjälper
Kram

Anonym sa...

Jag hämtade tvätten igår......Gu så mycket du hunnit med :), väl värd hel dag med vila (+din joggingtur)
Vi kommer hem den 14/2 och ska då fira Isak ❤️
Kram från en som håller emot
Gun

Anonym sa...

Luktar = äckligt
Doftar = Gott