28 februari 2013

Sport BH

Jag har en som håller behagen på plats, men den är gammal, sliten av märket Stay in Place. Inköpt för si så där 10 år sedan (men använd ytterst sparsamt de första nio åren då jag mest promenerat och gymmat och då behövs inget supertajt BH, det behöver man däremot när man springer)
Som många andra sportbehåar är det inget spänne bak utan man trär på och av sig den. Eftersom behagen ska sitta still är den trång. Att få av den när man är svettig är inte lätt eller roligt (särskilt inte när man som jag har ont i axlarna) Provade tre olika i går då jag besökte en sportaffär, slutade med panik då jag trodde jag skulle bli tvungen att be om hjälp med att få av den sista.

I kväll när jag läser Topp Hälsa är det ett reportage med Magdalena Forsberg (snart börjar Mästarnas Mästare där hon är med!) där hon bland annat berättar att hon varit med och designat en sportbh och att hon tycker det är viktigt med spänne bak eftersom det är meckigt att få på av en bh man ska kränga över huvudet. Den ser ni på bild, sån ska jag ha!



3 kommentarer:

Åsa E R sa...

Jag har precis som du haft en Stay in Place i många år men har nu investerat i en med spänne bak. Nu kan jag ta av mig den själv :)

Anonym sa...

Snygg!

Lill-Asa

Cecilia sa...

Nu du Marie,ska man skratta eller gråta. jag har alltid haft små behag men använt sport-BH eller inbyggd BH i träningstöjan förut för att det ska kännas bra och inte skumpa(fast alltid bara skumpat lite).
Nu har jag rasat i vikt och kan vara lite glömsk, och kommit på att jag tom glömt att ta på BH innan ja tex har ridit och det har funkat oxå.....