26 februari 2015

Teresa

1979 fick Moder Teresa Nobels fredspris. Malala vann sitt 2014. Malala och Teresa? Inget namn jag föreslår för inspektörn har blivit godkänt hittils. Hon får väl heta Marie som hon är döpt till på sin fina stamtavla. Man får väl ropa KattMarie eller MänniskoMarie om man vill oss något :) 

Inköpslista: 
Transportbur 
Kattlåda 
Kattsand 
Mat 
Klosax 
Kattmynta? 
Liten fin tablett att ställa mat/vattenskål på. Kan de äta ur samma skål eller ska de ha en varsin (med namnlappar på kanske)?  
Mat och vattenskål tar jag något fint vi har hemma. 



I övrigt lullar livet på som vanligt. Jobba, äta, sova. I går var jag ute med en annan Marie från mitt förra jobb och åt musslor. Finaste Marie som har sköldkörtelproblem from Hell jämfört med min lilla struma. Tänk vad en liten körtel kan ställa till det. 



Axel och Elin är så kära och fina. Tillbringar mycket vaken tid och varenda natt tillsammans. Nu vill de flytta i hop men innan dess måste ju pojkvaskern ha ett fast jobb. Jag tänker på Malala och Maries mamma. 4 ungar och alla flyttar hemifrån samma helg. Vad tomt det ska bli. Fast Katarina som de bor hos sa att hon kommer attt tycka det är skönt (det är hennes tredje kull) Och så är det nog. 



I morgon fredag och då är det bara en vecka tills vi får utökning i familjen ♥

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Äktenskapstycke mellan de unga två. Otroligt fina!

Vilka namn föreslår inspektörn?

Kram

Åsa E R sa...

Vi har varsin skål till våra för annars skulle Morris aldrig få någon mat :)

Vi har beställt en sån där dyr kattlåda som Isabell och Lukas har till Juni. Så jävla dyr men så snygg. Vi hoppas att den levereras idag.

Kram

Marie T sa...

Vilket vackert par, son och flickvän! Jag tänker på hur stolt du ska vara som fått så fina söner som alldeles säkert är väl förberedda för- eller redan i - vuxenlivet. OM det blir tomt kan jag komma förbi med småbarnen. I typ en halvtimme. Sen kommer ni ääälska tystnaden, haha

Moa sa jag ju att hon ska heta. Moa Martinsson, vilken urstark kvinna. Även om Marie är ett mycket vackert namn :)

Tack för senast, det gör vi om i vår