02 februari 2015

Februari

Ännu en helg till ända och nu har vi redan kommit in i februari. En helg präglad av huvudvärk men även av trevligt sällskap, hundpromenader, jobbsök (hjälpt Axel som är i akut behov av arbete)god mat och sömn. Lukas som har 2 dagars ledig kom ner i går och stannar tills i morgon. 

Jag fick ett meddelande från Oskars sambo Danielle att hon kommer till Stockholm på tisdag och undrar om vi kan ses och kanske äta en bit pizza (hon har hört att våra pizzor i Sverige ska vara något utöver det vanliga) Klart man måste ses och äntligen få träffa hon som delar vardagen med min förstfödde. Min engelskavolabulär kunde vara större och det är frustrerande att inte tala obehindrat.Jag pratar ju mycket och fort när jag pratar svenska och när jag måste sitta och tänka efter vad jag ska säga och kanske inte ens hittar ordet jag söker blir jag galen. Men övning ger ju färdighet. 



För första gången i mitt liv är jag ägare att ett säsongskort. Jag som sett myckey hockey har ju av viss anledning nästan aldrig betalat för en biljett. Nu har vi köpt säsongsbiljetter till Hammarbys alla hemmamatcher på Tele2 arena. Kul! Första seriematchen på självaste Påskaftonen. Må solen skina :)

3 kommentarer:

LindaF sa...

Vilken fin tjej! Du behöver bara vara glad och vifta med armarna så förstår hon nog dig ♡ Vad ska hon till Sverige och göra? Kram

mammaxtre sa...

Det där med engelskan löser sig :-)

Kram

Anonym sa...

Hon är så himla mysig och hon förstår ett par svenska ord. Du får helt enkelt repetera de svenska ord hon förstår. Då verkar du nog inte galen alls. Eller stoppa hela munnen full med pizza så du inte kan prata. Det löser sig nog. Hälsa.

Kram från Lilla Å