23 januari 2015

Fredag och (ännu fler) drömmar om katter

På väg till jobbet

Eller katten, så klart. En liten svart katthona. Chattade med fodervärden häromdagen och undrade om hon inte kunde skicka en liten bild så vi får följa henne när hon växer. Det skulle hon men hon skrev att ägaren/uppfödaren inte ännu bestämt vilken av honorna hon ska behålla till avel. Tänk om hon tar "vår" Malala?! Då får vi Marie Curie eller den tredje (som jag inte minns vad hon heter) Å, andra sidan så skulle jag ju inte märka någon skillnad. Alla 4 såg precis likadana ut, möjligen var killen lite grövre i kroppen och hade bredare ansikte. Hur mycket kan man längta? Har ju klarat mig utan katt sedan jag flyttade hemifrån. Men det är väl så att när man väl bestämt sig så är det att jämföra när man är jättekissnödig och närmar sig en toalett. Det nästan rinner över. 

Lunchpromenaden (inte bara änder gillar gamla brödkanter)

I helgen en barnfri helg. Tjejerna går till sin mamma. Axel flyttar hem till Elin ett par veckor eftersom hennes föräldrar åker till Jamaica. Bara jag och inspektörn och möjligen Simba (tror jag, eftersom hans "lillasyster" löper) Vi älskar ju att laga och äta mat om nu någon händelsevis missat det. På helgerna lagar vi oftast maten tillsammans men i helgen har vi annan fördelning. Magnus skall laga mat till mig i kväll och jag till honom i morgon. Jag gissar att jag kommer få något med fisk eller skaldjur då han köpt hem vitt vin. Jag har efter att fått fundera ett dygn kommit på vad jag ska laga. Något vi aldrig lagat men pratat om många gånger. En huvudingridiens som inte finns på varje affär kräver också sin planering (det är ju en annan hobby jag har, planering alltså) Tar också lite tid att laga men det har vi ju massor av. 

Som lök på laxen har vi nystädat, tvättkorgen är tömd och åtminstone jag har löningshelg ♥

    På väg hem från jobbet

4 kommentarer:

Mammaxtre sa...

Underbart inlägg, som jag blir glad av. Älskar det liv ni två lever.

Kram och trevlig helg!

LindaF sa...

Nu undrar jag såklart vad du ska laga till middag!? Kram!

Anonym sa...

Blir det älg då? Kul upplägg, att göra mått man inte brukar :)
Må så gott
Kram
Gun

Åsa sa...

Det låter som en väldigt mysig helg. Hoppas maten blev riktigt god. Vi kan förstå din kattlängtan.