11 december 2014

Stalker

Klar med Lyckliga gatan som jag ger 3+. Nu börjar på Keplers nyaste: Stalker. Alla deras böcker har ju varit så spännande att det får anses osunt (man blir rätt osocial om man lyssnar på ljudbok hemma, på kafferaster, när man lagar mat etc) 



Någon som vet hur man ser skillnad på hyacinter innan de kommit upp ur löken? Vissa är mulliga och frodiga, andra magra, taniga. Ställde samma fråga i ett trädgårdsforum jag är med i på Fejjan och tror jag fått 30 kommentarer men inget man blir så värst mycket klokare av. Lotteri säger många och så kanske det är. 


Ännu inget saffransbröd bakat. Lutar nog åt saffransskorpor i år igen. Godare än lussebullar (dock inte lika snygga) och går mycket fortare att baka. Snart helg då målet är att bli klar med klapparna och presenter (min förstfödda blir 26 år dagen före dopparedagen) och bakning då. Julstädningen drar jag ner på för varje år. Inte ids jag skura alla skåp och badrumsväggar när vi ska flytta om inte allt för länge. När barnen var små, då jävlar städades det och bakades 7 sortes kakor. Vart tog den energin vägen? 

3 kommentarer:

Mammaxtre sa...

Den frågan har jag inget svar på.. Nu vill jag också ha svar på hyacint frågan. Strunta i att baka om du inte orkar. Kram

Anonym sa...

Ja man kan ju undra vart all energi tagit vägen med åren, Sotzi. P.S blir nog jul ändå...

Åsa sa...

Den där bakenergin har jag då aldrig haft...