23 december 2014

Nu har det vänt och Oskar 26 år.

Årets mörkaste dag har passerat och vi går mot ljusare tider. En härlig känsla. Önskar bara att vi fick lite snö. Lukas, Isabell, Axel (som varit där på besök) och Juni kom i lördags och stannar tills Juldagen. Herre Gud vad jag älskar den där lilla katten (och tidigare nämnda människor såklart) Hon är så otroligt kärvänlig och sällskapsjuk. 


På söndagen kom Åsorna, mamma och pappa på besök och vi åt tjälknöl av älg och potatisgratäng. Trevligt. Vi fick massa Australienpresenter av Åsorna och en makalöst fin orkidé av mamma. 


I går jobbade jag i stan, fick lära mig en ny arbetsuppgift och åt fisksoppa till lunch med Gunilla. Det var glest med folk på pendeln kan intygas. Likaså på promenaden hit till sjukhust i morse. Mötte inte en kotte på den 5 km långa promenaden. Så kan det gå om man slösar med semesterdagar. Sista dagen på NY semestern fick jag lov att ta en obetald semesterdag. Hur f-n gör folk som har berg av semesterdagar sparade?! 



När jag kom fram så Skypade jag med den här fina killen som föddes just på samma sjukhus (som jag nu arbetar på) för exakt 26 år sedan. Klockan 07.52 dagens datum 1988 slog han upp sina blå för första gången. Jag hade aldrig sett en sötare bebis någonsin (och jag hade sett många eftersom jag jobbat på BB) Finaste Oskar ♥ 



I kväll klär vi gran, tjyvsmakar på lite julmat och spelar poker. Byter julklappar med Axel som åker till Koh Tao med pappafamiljen i morgon. Jag tänker inte önska god jul i dag, för det kommer nog ett litet inlägg i morgon. Kanske. Annars vet ni ändå va?

Inga kommentarer: