25 april 2012

Typiskt

I dag har jag sovit ut och varit ledig för jag täcker en nattvakans på jobbet. Åkte ut till Getis och såg till att “bygg-gubbarna” fick lite mat i magen. Kålpudding, visst är jag duktig?

Se så bastubygget framskrider! Dörren till väster blir förrummet till bastun, där man hänger av sig badrockarna och dörren till höger är till toaletten.

Passade på att löpträna nu vecka 4 dag 2. Nu springer man MYCKET mer än går. Men det går så himla bra. Visst blir jag båda andfådd och svettig men det ju liksom meningen.

Jag och Magnus åkte till Byggmax innan lunch och köpte mer virke. Släpvagnen man får låna gratis måste lämnas tillbaks inom 4 timmar. Eftersom jag är den som gör minst nytta i bastubyggandet så föll lotten på mig att köra tillbaks den. Jag har således kört bli med släpvagn för fösta gången.

In på Byggmax svettig och i klädd löparkläder och med olja på händerna efter att ha monterat av släpvagnen träffar man förstås en gammal bekant man inte sett på jättelänge. Så typiskt. Anders, jag har inte förfallit, jag bryr mig ännu om mitt yttre och i vanliga fall ser jag mycket snyggare ut Ler

Nu väntar lite febriga barn, förkylningar, kateterstopp och några ensamma själar. Hej hopp, hoppas det blir morgon fort igen!

2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Vad fort det går med bastubygget. Blir kanonfint. Det är sååå typiskt att träffa på gamla bekanta när man känner sig lite mindre attraktiv. Hoppas natten går fort.

Marie KJ sa...

Längtar så jag kan dö efter att få basta och hoppa i plurret efteråt! Natten går fort. Snart får jag åka hem till min uppvärmda säng (min fina man skulle sova på min sida så den är varm när jag kommer hem :) Service!