09 april 2012

En riktigt bra påsk

 Det blev en riktigt bra påskhelg trots att det inte blev som vi tänkt. 2 nätter på Clarionhotell fanns inte med i planerna. Att rätt hästar skulle vinna (äntligen!) trodde visserligen Magnus (men det gör han ju varje helg) Nu blev inte summan så stor som vi önskat (så att den räckte till en lägenhet på Söder) men 21.090:- är inte illa!

IMAG1127

På lördagen var vi till mamma och Lennart i Stureby på middag. Gott som bara den och full fart. Sofi, Oscar, Erik och Isak var där. Med sig hade de 2 hundvalpar. Ni fattar va?! Nåväl, vovvarna fick vara på balkongen då vi åt så det gick så bra så. Sötare ungar få man leta efter! Ser ni Eriks tatuering?

IMAG1130

Isak hade för några dagar sedan lånat mammans nagellack, men han hade bara inte fattar exakt var på kroppen man skulle måla det. Ungen var röd på väldigt många ställen. Jag minns när Oskar och Lukas var små och smet in på dagiset där vi bodde som var sommarstängt för renovering och hittade skumisolering och kletade in sig överallt. Pojkstreck som blir lite roliga så här 18 år senare. Då var det INTE roligt.

IMAG1132

I denna fina påse (eller det är ju tejpen som är finast) ligger odlingspinnar! Hittade fina, billiga i zink på Granit.

P4080125

Väl hemma lagade vi mat och mina två äldsta söner som ju flyttat hemifrån kom på middag. Vi grillade oxfilé och gjorde potatisgratäng. Gott och mycket trevligt! Här ser ni Oskar och Magnus.

P4080126

Och jag och Lukas

P4080127

Fina Oskar som fyllde 23 i december

P4080129
Och Lukas som blir 22 nästa vecka. Axel är ju i fjällen med Lovisa och har lärt sig åka bräda och Malin och Johanna är ju i Torsås med sin mamma så 2 av 5 barn var det vi kunde skrapa i hop :)

I dag åkte vi till Getis för att kolla läget bara. Jag passade på att springa i dessa underbara omgivningar* Mårbacka pelargonen jag glömde där för 2 veckor sedan var också törstig. Väl hemma bäddar vi rent och skall laga Cannelloni eller möjligen Risotto. Dagens reflektion är att jösses vad det är skönt med långhelg! 2 till inom rätt snar framtid kommer också (Valborg och Kristihimmelfärd) Lovley!

*För er som inte hänger med håller jag ju på att “lära” mig springa. I dag dag 1 vecka 2. Grejen är att man springer/går 3 gånger i veckan i 9 veckor och målet är att springa i 5 km utan att stanna. c25k heter appen och det går helt enkelt till så att en röst säger “start running” eller “start walking” i jämna intervaller. Jag har aldrig varit så här motiverad att komma i gång så detta kommer jag att klara. P.U.N.K.T.S.L.U.T

3 kommentarer:

Mamma sa...

Odlingspinnar? Strptobkocker eller stafilokocker? Skämt o sido. När ni bakade i köket halv fem en morgon med mjöl,salt och vatten så jag fick handskrapa köket var inte så kul heller. Det är tur att man kan skratta åt det senare
Kram

Marie KJ sa...

Ko du mamma. Tänk att stoppa dessa breda zinkpinnar i ett urinrör typ. Huvva!

Gun sa...

Så klart är det jag som fixat Eriks tattutering :-)
Visst har jag underbara barnbarn!
Ser att eran påsk varit toppen mysig. Vår har också varit annorlunda. Ubbes pappa är fortfarande på sjukhuset. Blir nog kvar ett tag till :-(
Kram kram