22 april 2014

Summering påsken 2014

Det bästa: Vädret! 
Det sämsta: Illamåendet... 

En sen och mycket solig påskhelg. Måste gå till historien vädermässigt. I morse på väg till jobbet ser man hur mycket det hänt i naturen här hemma "i stan". Nu kommer björkarna. Så vackert (och jo, jag tycker synt om alla allergiska) 
 Jag har ju mått illa (och gör lite ännu) hela helgen, vilket gör att man inte ätit så mycket jag annars skulle gjort (om man väljer att se det från den ljusa sidan är ju det mycket bra för jag är ju inte undernärd på något vis) Vi hade med oss en dunk rött ut och den var det inte mycket taget ur så även alkoholen har det varit sparsamt med. Men hellre bantar jag än mår illa för med illamåendet kommer också en liten latmask, man orkar inte lika mycket som vanligt. Inte ett löppass eller ens långpromenad har det blivit. Jobbat utomhus förvisso men inte riktigt samma intensitet som vanligt. 


Körsbärsträd precis utanför mitt kontorsfönster

I dag fyller min pappa 72 år. Jag hade planerat att köpa en hållare till hans IPad som jag vet han önskat sig, men se som den händige man han är hade han hunnit snickra en själv :) Vi bjöd honom på en korvbricka på Printz och fotboll i stället. Tyvärr förlorade Hammarby men pappa fick i allafall se Tele2 arena i solsken. I morse när vardagen kom hem till radhuset åkte han hem till Lima igen. Jobb på dagen och i kväll ska M bort med jobbet och nu ska på yoga. Nu jobbar vi 4 dagarsvecka i två veckor, sen är det redan maj. Otroligt vad tiden går fort, den här årstiden vill man ju suga ur varenda sekund ur.

1 kommentar:

Åsa sa...

Vilken härlig blå himmel. Fasiken vad tråkigt med illamående. Det är fan det värsta som finns. Inget blir roligt liksom. Hoppas du slipper skiten nu.